De Wuppies van Albert Hein zijn en goed voorbeeld van een geslaagde conceptlancering. De Wuppies werden voor het eerst enkele weken voor het begin van het WK 2006 gelanceerd. Een slimme actie want hiermee speelde Albert Hein goed in op de voetbalgekte.
Wanneer men voor een bepaald bedrag aan boodschappen bij de Albert Hein had gedaan, werd een Wuppie meegegeven.
Wanneer men voor een bepaald bedrag aan boodschappen bij de Albert Hein had gedaan, werd een Wuppie meegegeven.
De campagne werd aangejaagd met een televisie- en een radio commercial. In beide werd het volgende lied tengehore gebracht: “Met dit Wuppie, Wuppie, Wuppie, pakken wij dit Wereldcuppie, ja we worden kampioen!!!” Dit lied had het effect van een jingle; het blijft makkelijk in je hoofd hangen. Bovendien sloot de commercial in z'n geheel goed aan bij de beleving en het gevoel van de consument. Dit zorgde voor authenciteit.
Met het opwekken van deze gevoelens waren de campagne doelstellingen bereikt. Waarden als broederschap, saamhorigheid, vreugde en blijdschap werden optimaal aangesproken. Met de Wuppie kon Albert Hein zelfs een beroep doen op de spaarhype.
Bron: http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/zin-en-onzin-over-de-wuppies-van-ah/
http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/122756/AH-kan-succes-Wuppie-niet-bijbenen.htm
http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/122756/AH-kan-succes-Wuppie-niet-bijbenen.htm
Geen opmerkingen:
Een reactie posten