dinsdag 21 december 2010

Trend: beperkt houdbaar



Microtrends:
Cosmetica
Huidverzorging: Gezichtsverzorging, Lichaamsverzorging, Zonnecosmetica, Actieve reiniging, Huidverzorging voor mannen.
Dagcreme, Cremespoeling, Haarkleuring, Haarverzorging, Styling.
Make up: Gezicht, Ogen, Lippen, Nagels
Bron: http://www.loreal-paris.nl/_nl/_nl/beauty-filter/index.aspx

Anti-aging.startpagina

Plastische chirugie
Gelaatsbehandelingen: Facelift, Kincorrectie, Halslift, Lipofilling, Minilift, Neuscorrectie, Oogcorrectie, Oorcorrectie, Temprorale lift, Voorhoofdslift, Wenkbrauwlift.
Lichaamscorrectie: Borstvergroting, Borstlift, Buikwandcorrectie, Borstverkleining man, Liposculpture/liposuctie, Liplyse, Lipomen, Schaamlipcorrectie, Tepelcorrectie.
Laserbehandelingen: Laserontharen, Tatoeageverwijdering, Pigmentvlekken, Couperose –Spinaevi, Berkenrijs.
Injectables: Injectables, Botox/Dysport, Radiesse, Dermabrasie, Lipolyse, Mesotherapie, Microdermabrasie, Glycolzuurpeeling, Hyperhidrosis.
Overige behandelingen: Haartransplantatie, Wenkbrauwtransplantatie, Obagi Blue-Peel, Obagi Nu-Derm.
Bron: http://www.atskliniek.nl/overige-behandelingen/obagi-nu-derm.html



Kunstnagels bij speciale nagelstudio’s
Een aanvulling op de bestaande nagel, de kunstnagel is een kunstmatige nagel en wordt over de bestaande nagel geplakt met een speciale nagellijm. Een kunstnagel kan ook worden gemaakt door middel van het in model brengen van de nagel met acryl of een gel. Acrylnagels worden gevormd door middel van een poeder en een vloeistof. Komt de materie samen dan vindt er een chemische reactie plaatst. Daardoor ontstaat een kneedbaar bolletje, wat in model op de nagel wordt aangebracht. Een kunstnagel kan ook worden opgebracht met een gelvormige kunststof, die hard wordt onder een speciale UV lamp.De kunstnagel kan na aanbrengen met speciale vijlen en nagellak en versiering worden afgemaakt.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstnagel

Bodyshopfilosofie
Voor de Bodyshop is schoonheid een gevoel, een natuurlijke staat van zijn, waarin alles draait om persoonlijkheid, zelfvertrouwen en humor. Dat gaat om veel meer dan er mooi uitzien. Het gaat om een houding waar de levenslust van af spat. Men streeft er daarom naar beelden te gebruiken die niet inspelen op onzekerheden van vrouwen. De bodyshop maakt producten die de natuurlijke schoonheid van de vrouw (en mindere mate de man) op z'n mooist laten uitkomen en de bijbehorende unieke persoonlijkheid laten stralen.
Bron: www.bodyshop.com




Maxitrend: Vrouwen, vanaf circa 30 jaar en ouder, die ontevreden zijn over hun uiterlijk, bang worden voor het ouderworden. De mening wordt vormgegeven door de beelden uit de media, mooie vrouwen die in advertenties verschijnen, actrices en zangeressen, die in clips acteren, beroemde vrouwen waarover geschreven worden. Veelal zijn deze dames verbouwd en op de foto’s naar een ideaalbeeld gephotoshoped.

Feiten:
• Slechts 2% van de vrouwen over de hele wereld vindt zichzelf mooi
• 67% van de vrouwen tussen 15 en 64 jaar heeft moeite om bepaalde activiteiten uit te voeren omdat ze zich onzeker voelen over hun uiterlijk (bv. naar school gaan, mening geven, doktersbezoek...)
• De meeste vrouwen starten reeds vanaf de leeftijd van 12 jaar met het dragen van make-up, het volgen van diëten of het ontwikkelen van eetstoornissen.
• 1 vrouw op 10 geeft toe ooit te kampen te hebben gehad met een of andere eetstoornis (bv. overmatig eten, opzettelijk braken na de maaltijd, anorexia...)
Schoonheidsideaal
Fotomodellen wegen nu gemiddeld 23% minder dan de gemiddelde vrouw, 20 tot 30 jaar geleden was dat nog 8%. Nieuwe technieken zoals grafische computerprogramma's maken het mogelijk om elke onvolkomenheid netjes weg te retoucheren. Voor de gewone vrouw in de straat (maar ook man!) wordt het dan ook hoe langer hoe moeilijker om te beantwoorden aan de perfectie uit de modebladen.
Invloed van de media
Vóór je 18e verjaardag word je overspoeld door gemiddeld 200.000 reclameboodschappen. 200.000 perfect geretoucheerde lijven, dagelijks op je netvlies: daar moet wel iets van blijven hangen!
Porno chic
Strings voor negenjarige meisjes, borstimplantaten, cursussen paaldansen of zwetende vrouwen in videoclips: we komen het regelmatig tegen. Het zijn allemaal voorbeelden van de pimpcultuur. Pornografie en seksuele provocatie: voor de ene een volgende, logische stap in de bevrijding van de vrouw, voor de andere een afschrikwekkende uiting van hoe mannen zouden willen dat vrouwen zich gedragen.

Cijfers zijn afkomstig uit: Dove Global Study 2005 / Campagne Time for real beauty.
Cijfer zijn afkomstig uit het project "Flicka", een initiatief van het Zweedse ministerie van Volksgezondheid en Sociale Zaken. Zie www.flicka.gov.se > Sant eller falskt
Bron: http://www.rosadoc.be/site/onderwijs/feminismeschoonheid.htm
Bron: http://www.beperkthoudbaar.info/Home/

Megatrend: Schoonheidsideaal cosmetica-industrie, Welvaart

1 opmerking:

  1. Ek wil graag bors estetika te hê. Maar uit Turkye Ek het 'n goeie plastiese chirurg te vind.
    Memeestetiği

    BeantwoordenVerwijderen